سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]





خبرگزاری فارس: کتاب «مرغ وحشی» به قلم نویسنده کره‌ای «هوآنگ سان می» موفق شد جایزه برترین کتاب کودک فصل بهار هلند را به نام خود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آریرانگ، جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان هلند از جمله جوایز معتبر این کشور است که در طول سال 4 بار برترین کتاب‌های منتشر شه در حوزه کودک و نوجوان را به مخاطبان این آثار در هلند معرفی می‌کند.
هئیت داوران این جایزه امسال از میان آثار راه یافته به دبیرخانه این جایزه کتاب «مرغ وحشی» به قلم «هوآنگ سان می» را به عنوان برنده جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان 2012 هلند انتخاب کرد.
این کتاب برای اولین بار در سال 2002 توسط این نویسنه منتشر شد و به سرعت توجه بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان را در کره جلب کرد. این اثر در ماه‌های اولیه انتشارش توانست 2 میلیون کودک کره‌ای را به خود جذب کند.
این کتاب داستانی در مدت زمان کوتاهی به 6 زبان مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و چینی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. سالها بعد سوژه این کتاب محل توجه کارگردانان تلویزیونی و سینمایی قرار گرفت و بر اساس داستان کتاب «مرغ وحشی» فیلمنامه و نمایشنامه تولید شد.
به گفته رئیس هئیت داوران جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان 2012هلند این برای اولین بار است که یک نویسنده کره‌ای می‌تواند برنده یکی از جوایز ادبی در هلند شود.


91/4/12::: 7:34 ص
نظر()