سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]

فصل دوم : مراحل،شرایط و مدارک لازم برای صدور مجوز تاسیس کتابخانه عمومی موضوع این شیوه نامه

ماده10: شرایط مدیر مسئول

10-1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران. اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

10-2- اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

10-3- سلامت بهداشتی و عدم اعتیاد به هرگونه مواد مخدر

10-4- عدم سوءپیشینه کیفری.

10-5- داشتن حداقل 23 سال سن

10-6- داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی(درموارد استثناء متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی به تشخیص انجمن کتابخانه های عمومی منطقه مربوط میشود.)

تبصره1: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در صورت داشتن شرایط عمومی این شیوه نامه و تاییدیه رسمی از مراجع مذهبی خود مشمول این شیوه نامه خواهند بود.

تبصره2: مدیر مسئول کتابخانه موظف است هر دو ماه یکبار گزلرشی از فعالیتهای کتابخانه و تحولات آن در قالب فرمهای ارسالی نهاد و یا نرم افزارهای مورد نظر دبیرخانه انجمن کتابخانه عمومی استان ذیربط ارائه نماید و همکاری لازم ر با کارشناسان نهاد بعمل آورد.

 

ماده11- مدارک لازم:

11-1- ارائه درخواست کتبی شخص حقیقی یا بالاترین مقام اجرایی اشخاص حقوقی متقاضی – با رعایت ضوابط حاکم بر امضای قراردادها و اسناد تعهدآور و اوراق بهادار به نهاد.

11-2- تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی مؤسس و مدیر مسؤول.

11-3- تصویر گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای مؤسس و مدیر مسئول(اشخاص حقیقی ذکور).

11-4- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مؤسس و مدیر مسؤول.

11-5- تصویر آخرین مدرک تحصیلی مدیر مسئول .

11-6- دو قطعه عکس 4Î3 پشت نویسی شده.

11-7- معرفی نامه مدیر مسئول یا نماینده تام الاختیار توسط موسس.

11-8- تکمیل پرسشنامه های مربوطه.

11-9- پاسخ استعلام مدیریت حراست نهاد(یا نماینده این واحد در هر استان).

11-10- تأییدیه استحکام بنا و ساختمان کتابخانه عمومی مربوطه توسط نهاد یا ادارات کل کتابخانه های عمومی استان.

تبصره 1- ارائه مدارک احراز مجوز قانونی تأسیس،موضوع فعالیت شخص حقوقی و حدود اختیارات مقامات اجرایی برای اشخاص حقوقی برای بندهای(11-3، 11-4، 11-5، 11-6)  کفایت میکند.

تبصره: در موارد استثناء برای اخذ مدارک مربوط به شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی شناخته شده مانند مراجع معظم تقلید،اساتیدو فرهیختگان با توجه به شأن اجتماعی آنان و با نظر و تأیید انجمن کتابخانه های عمومی استان مربوطه ممکن می باشد.

 

ماده12- مکان پیشنهادی مستنداً به اسناد رسمی می­بایست در مالکیت متقاضی باشد و حداقل به مدت 5 سال از زمان انعقاد «موافقت نامه»، به کتابخانه عمومی اختصاص یابد .

تبصره _ تغییرات احتمالی در ساختار سازمانی و اختیارات قانونی متقاضی نیز هیچگونه تأثیری در چگونگی فعالیت کتابخانه ، حقوق مکتسبه و اختیارات نهاد در مدت تعریف شده ،نخواهد داشت.

 

فصل سوم: شرایط فسخ توافقنامه و بطلان مجوزهای صادر شده

 

ماده 13 _ در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط کارشناسان نهاد و با دریافت شکایت و گزارش ازاشخاص حقیقی و حقوقی و مقرون به صحت آن، مراتب جهت پاسخگویی به مدیر مسؤول ابلاغ می شود و وی مکلف به پاسخگویی است و چنانچه ظرف 15 روز از تاریخ ابلاغ پاسخ مستدل و جامع و مانع از مدیر مسئول دریافت نشود ، این امر به منزله قبول تخلفات تلقی و مبنای تصمیم گیری واقع خواهد شد.

ماده 14 _ چنانچه فعالیت کتابخانه مطابق با شرایط مقرر در این شیوه نامه و موافقنامه فی مابین نباشد و گزارش بازدیدهای نظارتی و ارزیابی کارشناسان نهاد مبتنی بر عدم رعایت تعهدات از سوی مؤسس و مدیر مسؤول باشد ، سهمیه کتاب، نشریه و هرگونه امتیاز ناشی از مجوز صادره قطع می­گردد . مؤسس و مدیر مسؤول موظف هستند پس از ابلاغ اولین اخطار کتبی ظرف مدت 10 روز نسبت به رفع نقص و نارسایی هایی که به آنها ابلاغ شده است اقدام نمایند. در صورت بی توجهی و  استمرار روند مورد ایراد ، اخطار دوم ظرف 48 ساعت پس از انقضای مدت اخطار اول ابلاغ می شود. اگر مجدداً ظرف 10 روز، از اعمال نظرات اعلام شده امتناع نمایند نهاد می تواند نسبت به  فسخ موافقتنامه اقدام و ضوابط قانونی را اعمال نماید.

ماده 15 _ پس از طی مراحل یاد شده و ابلاغ منع فعالیت توسط نهاد ، مدیر مسؤول و مؤسس مکلف به تعلیق فعالیتهای خویش می باشند.

تبصره- در صورت اعتراض ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ منع فعالیت، مؤسس می تواند دفاعیه مستند به دلایل و مدارک خود را کتباً به نهاد تحویل ، تا بصورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد، و رای نهایی صادره قطعی تلقی و برای طرفین موافقت نامه لازم الاجرا می باشد.

ماده16- طرفین موافقت نامه باید موضوع فصل سوم این شیوه نامه را به عنوان شرط ضمن عقد لازم و عقد خارج لازم قبول و خود را ملتزم به موازین آن دانسته و در متن موافقت نامه های مربوطه درج نمایند.

ماده 17ـ ابلاغ فسخ موافقنامه موجب بطلان مجوزهای صادره و استرداد مواد و منابع ارسالی از نهاد و جبران خسارات ناشی از سرمایه گذاری و خدمات ارائه شده از سوی این نهاد توسط مؤسس می­باشد.

 

تبصره: برآورد میزان خسارت طبق نظر هیأتی است که ترکیب آن بر حسب موضوع مورد بررسی، توسط دبیر کل تعیین میگردد.

ماده18-  این شیوه نامه در قالب 18 ماده و 9 تبصره و 45 بند در تاریخ 11/12/87 به تصویب هیأت امنای کتابخانه های عمومی کشور رسید و از تاریخ تصویب لازم الاجرا بوده و کلیه آیین نامه ها و مصوبات قبلی مغایر با این شیوه نامه ملغی می گردد.


  
  

هیأت امنا کتابخانه های عمومی کشور در جلسه مورخ 11/12/87 با توجه به افزایش منابع و میزان مشارکت خیرین، نهادهای فرهنگی و سازمانها و اشخاص حقیقی و حقوقی، در تأسیس، ساخت، تجهیز و توسعه کتابخانه های عمومی و بنا به اختیارات ناشی از ماده 3 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور مصوب 17/12/1382 مجلس شورای اسلامی، شیوه نامه تأسیس کتابخانه های عمومی مشارکتی و مستقل و نحوه نظارت بر ارائه خدمات آنها را تصویب و جایگزین شیوه نامه مورخ 4/12/83 هیأت امنا می نماید.

 

فصل اول : مفاهیم ، تعاریف انواع کتابخانه ها

 

ماده 1 : مفاهیم

      1ـ1ـ قانون: قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور مصوب 17/12/1382 مجلس شورای اسلامی.

      1ـ2ـ آیین نامه: آیین نامه اجراییی قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور مصوب 4/9/1383 هیأت

ادامه مطلب...

91/4/4::: 8:8 ص
نظر()
  
<      1   2   3