سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از کشتار برهد دیرتر پاید و بیشتر زاید . [نهج البلاغه]





خبرگزاری فارس: جلد 78 ساله کتاب «تن تن در آمریکا» به قیمت 1.6 میلیون دلار توسط شخصی که دوست نداشت نامش فاش شود، خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ال پاییس اسپانیا، جلد کتاب «تن تن در آمریکا» توسط «هرج» هنرمندی که برای اولین بار این خبرنگار ماجراجو را طراحی و تصویر کرده است، روز شنبه در یک حراجی در پاریس به قیمت 1.3 میلیون یورو(1.6 میلیون دلار) فروخته شد. مالک قبلی این جلد کتاب را در سال 2008 به قیمت 764 هزار و 218 یورو خریداری کرده بود که تا پیش از این حراج رقم قابل توجهی محسوب می‌شد.
«جورجس رمی» نویسنده هلندی با نام مستعار «هِرج» برای اولین بار مجموعه کتاب‌های مصور ماجراهای تن تن در سال 1929 منتشر کرد.

جلد کتاب «تن تن در آمریکا» نقاشی سرخپوستان آمریکایی را نشان می‌دهد که به تن تن که با لباس کابویی در حال استراحت است، نزدیک می‌شوند. این نقاشی جلد با تکنیک رنگ و گواش خلق شد و این کتاب در سال 1934 انتشار یافت. در حال حاضر تنها 5 طرح جلد از کتاب‌های تن تن باقی مانده است.
این حراج بخشی از نمایشگاه آثار به جا مانده از تن تن بود که در پاریس برگزار می‌شد.
مجموعه کتاب‌های تن‌تن یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها برای نوجوانان محسوب می‌شوند و تا به امروز نزدیک به 200 میلیون از کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته شده‌اند؛ این کتاب‌ها به 50 زبان دنیا ترجمه شده اند.
سال گذشته نیز استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور هالیوود از روی یکی از ماجراهای تن تن با عنوان «تن تن و راز اسب شاخ‌دار» انیمیشنی سه بعدی ساخت و قسمت دیگری از مجموعه داستان‌های تن تن نیز به زودی توسط وی ساخته می‌شود.







  
  




خبرگزاری فارس: «فضای خالی ناگهانی» جدیدترین رمان «جی کی رولینگ» خالق مجموعه داستان های «هری پاتر» یک رمان در ژانر طنز سیاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میامی هرالد، تازه‌ترین رمان «جی کی رولینگ» که قرار است روز بیست و هفتم سپتامبر سال جاری منتشر و روانه بازار کتاب جهان می‌شود، داستان زندگی مردم یک شهر را در قالب طنز سیاه به مخاطب ارائه می‌کند.
«رولینگ» در این رمان داستان رقابت، دورویی و اختلافات مردم یک شهر کوچک در انگلیس را روایت کرده است. داستان این رمان با مرگ ناگهانی یکی از شهروندان شهری با نام «پاگفورد» آغاز می‌شود که سرآغازی برای جنجال‌های مختلف در این شهر است.
به گفته «لیتل براون» ناشر آثار رولینگ، این نویسنده بسیار امیدوار است که مخاطبانش که تا امروز مجموعه داستان‌های «هری پاتر» را دنبال کرده‌اند از مطالعه این رمان که برای گروه سنی بزرگسال به رشته تحریر در آمده استقبال کنند و لذت ببرند.
نویسنده مجموعه داستان‌های «هری پاتر» در تازه‌ترین رمانش روایتی طنزگونه از زندگی مردمی به تصویر می‌کشد که در سراسر روز با یکدیگر در مراوده و چالش هستند. مردمی که با از دست رفتن یکی از همشهریان خود دچار بحران‌های زیادی می‌شوند و اتفاقات تلخ اما طنزگونه‌ای را پشت سر می‌گذارند.
تازه‌ترین رمان «جی کی رولینگ» قرار است روز بیست و هفتم سپتامبر سال جاری منتشر و روانه بازار کتاب شود. از «جوآن کتلین رولینگ» معروف به «جی کی رولینگ» تا امروز داستان‌هایی چون «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «شاهزاده دو رگه»، «یادگاران مرگ» و «سنگ جادو» منتشر شده است.
bollywood آفلاین است   پاسخ با نقل قول

  





خبرگزاری فارس: کتاب «مرغ وحشی» به قلم نویسنده کره‌ای «هوآنگ سان می» موفق شد جایزه برترین کتاب کودک فصل بهار هلند را به نام خود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آریرانگ، جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان هلند از جمله جوایز معتبر این کشور است که در طول سال 4 بار برترین کتاب‌های منتشر شه در حوزه کودک و نوجوان را به مخاطبان این آثار در هلند معرفی می‌کند.
هئیت داوران این جایزه امسال از میان آثار راه یافته به دبیرخانه این جایزه کتاب «مرغ وحشی» به قلم «هوآنگ سان می» را به عنوان برنده جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان 2012 هلند انتخاب کرد.
این کتاب برای اولین بار در سال 2002 توسط این نویسنه منتشر شد و به سرعت توجه بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان را در کره جلب کرد. این اثر در ماه‌های اولیه انتشارش توانست 2 میلیون کودک کره‌ای را به خود جذب کند.
این کتاب داستانی در مدت زمان کوتاهی به 6 زبان مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و چینی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. سالها بعد سوژه این کتاب محل توجه کارگردانان تلویزیونی و سینمایی قرار گرفت و بر اساس داستان کتاب «مرغ وحشی» فیلمنامه و نمایشنامه تولید شد.
به گفته رئیس هئیت داوران جایزه کتاب فصل کودک و نوجوان 2012هلند این برای اولین بار است که یک نویسنده کره‌ای می‌تواند برنده یکی از جوایز ادبی در هلند شود.


91/4/12::: 7:34 ص
نظر()
  
  

با سلام

به اطلاع همه بازدید کنندگان سایت می رساند که به مناسبت روز جوان ثبت نام افراد در کتابخانه های عمومی به صورت رایگان صورت می گیرد

منتظر حضور شما در کتابخانه ها هستیم.


  

1. وقف و اهداء ساختمان برای تاسیس کتابخانه عمومی
2.
وقف و اهداء زمین برای ساخت کتابخانه عمومی
3.
مشارکت در تاسیس کتابخانه عمومی
4.
تاسیس کتابخانه عمومی توسط بخش غیردولتی ( شامل : اشخاص حقیقی یا حقوقی ، سازمانها و ... )
5.
تاسیس کتابخانه عمومی مشارکتی یا مستقل
6.
واگذاری حق انتفاع یا بهره برداری از ساختمان یا مکانی جهت تاسیس یا اداره کتابخانه عمومی
7.
هدای کتاب به کتابخانه های عمومی
8.
اهدای تجهیزات کتابخانه ای و رفاهی به کتابخانه های عمومی
9.
اهدای کمک های مالی جهت تاسیس ، تجهیز و اداره کتابخانه های عمومی
10.
همکاری در برنامه‌های مطالعاتی نهاد
11.
مشارکت در برنامه‌های ارتقای مطالعه مفید اقشار مختلف
12.
همکاری در مسابقات کتابخوانی
14.
واگذاری و یا خرید حقوق ناشر و مولف برای عرضه در فضای مجازی برای بهره‌برداری عمومی
15.
بهره گیری از طرح ها و برنامه های مفید و سایر مشارکتهای فکری در حوزه کتابخانه‌های عمومی

جهت ثبت نام واطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید.6-07112276930


91/4/10::: 12:2 ع
نظر()
  
   1   2   3      >