سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شام جامهای حکمت نوشند . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمنان عصر قائم علیه السلام]

آشنایی با کتابخانه‌ کنگره آمریکا / بزرگترین کتابخانه جهان

کتابخانه کنگره آمریکا (Library of Congress)، بازوی تحقیقاتی کنگره ایالات متحده، قدیمی‌ترین انستیتو فرهنگی دولت فدرال آمریکا و بزرگ‌ترین کتابخانه جهان است که در شهر واشنگتن دی‌سی، قرار دارد.

 

در 24 آوریل سال 1800 میلادی جان آدامز، رییس جمهور وقت آمریکا لایحه‌ای به کنگره آمریکا فرستاد که بر اساس آن علاوه بر انتقال پایتخت این کشور از فیلادلفیا به شهر جدید واشنگتن،‌ با اختصاص مبلغ 5000 دلار برای تاسیس کتابخانه‌ای حاوی کتب قابل استفاده و مفید برای اعضای کنگره آمریکا نیز موافقت می‌شد.

 

ادامه مطلب...

  
عکسهایی از زیباترین کتابخانه‌های جهان

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید.

کانادا
سالن اصلی کتابخانه پارلمان کانادا در شهر اتاوا با مجسمه‌ای از ملکه ویکتاتوریا در وسط.

 

ادامه مطلب...

  
  

سیر ایجاد انگیزه فرهنگ مطالعه (مطالعه‌ی کودکان در سنی 6 و 7 سالگی)

هنگامی که مردم از کتاب خواندن باز می‌مانند، از فکر کردن باز می‌مانند.
خصوصیات رشد کودکان 6 و7 ساله در ارتباط با مطالعه
رشد ذهنی و روانی کودک مبتنی بر رشد جسمی اوست لذا دانستن نحوه‌ی رشد جسمت کودک جهت سهولت تصمیم‌گیری و تقسیم‌بندی بین گروه‌های سنی تنها روشی برای ساده کردن تصمیم است وگرنه می‌توان کتاب‌های گروه بالاتر یا پایین‌تر را با توجه به خصوصیات رشدی هر کودک برای او تهیه یا پیشنهاد نمود.
گروه سنی(ب) سال‌های آغاز دبستان (کلاس‌های اول، دوم و سوم) است. کودکان در این دوره علاقه‌مند به درک مفاهیم از طریق تجربه هستند، کتاب می‌تواند به آن‌ها کمک نماید تا ابعاد مختلف یک مفهوم را کشف کنند. در این مرحله انتخاب صحیح بر اساس درک واقعی نوع نیازها و خواسته‌های این گروه سنی موفق‌ترین عامل برای دوست داشتن خواندن و تداوم آن خواهد بود.
کودکان در این سن از بازی‌های تخیلی و کتاب‌هایی درباره بازی‌های لذت می‌برند و حتی از بازی کردن در داستان‌های کوتاه خوششان می‌آید. کودکان در این سن و سال با توجه به افزایش توجه و تمرکزشان بر مسائل از داستان‌هایی لذت می‌برند که در آن‌ها موجودات بیجان شخصیت پیدا می‌کنند. آن‌ها بخصوص حیوانات سخنگو را دوست دارند. هر چند از داستان کوتاه لذت بیشتری می‌برند اما داستان‌های بلند در صورتیکه هر فصلش مطلبی را تمام کند نیز مورد علاقه کودکان می‌باشد.
کودکان در این دوره خواندن و نوشتن را می‌آموزند و در هنگام مطالعه با سرعت شخصی خود پیش‌می‌روند بهتر است اولین تجربه‌هایشان در مطالعه لذتبخش و موفقیت‌آمیز باشد. در این مرحله، کتاب‌ها باید با دقت فراوان نوشته شوند. زیرا عدم تعادل در نوشته، کلمات دشوار و دور از ذهن، توصیف‌های طولانی، تشبیهات عامیانه، اصطلاحات نامفهوم و خارج از دایره تجربه کودک او را در نخستین گام‌ها از خواندن مستقل بیزار و حتی متوقف می‌کند و کشش لازم برای ایجاد علاقه‌مندی به مطالعه را از بین می‌برد.

ادامه مطلب...

  
  
<      1   2   3      >