سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]

 

امکانات کتابخانه

کتابخانه عیداله خفیف در حال حاضر با حدود 12000 جلد کتاب و با داشتن  قرائت خانه پذیرای دوستداران کتاب و مطالعه می باشد .

همچنین این کتابخانه مجهز به نرم افزار ((نمایه مقالات نشریات )) است . این نرم افزار تمام مقالاتی که در نشریات کشور از سال 1377 تا کنون به چاپ رسیده است را شامل می شود که برای پژو هشگران و محققین بسیار سودمند و مطلوب می باشد .

حتی کسانی که عضو کتابخانه نمی باشند می توانند از این نرم افزار استفاده کرده و مقالات مورد نیاز خود را استخراج و پرینت نمایند . بدیهی است به ازای هر صفحه پرینت مقاله از پژوهشگر مبلغی دریافت می گردد.

 

شرایط عضویت در کتابخانه

1.      یک قطعه عکس 4*3

2.      یک برگ فتوکپی شناسنامه همراه با شماره ملی

3.      آدرس و شماره تلفن

4.      پرداخت مبلغ 45000 ریال حق عضویت (عضویت در این کتابخانه یک ساله می باشد )

 

 

 

شرایط امانت گرفتن کتاب

·          کتاب فقط به کسی امانت داده می شود که عضو کتابخانه باشد.

·          هر عضو می تواند سه جلد کتاب به امانت ببرد .

·          مدت امانت کتابها 14 روز می باشد.

·      کتابهای امانت گرفته شده در صورتی که بازهم مورد نیاز عضو باشند و به شرطی که کتاب متقاضی دیگری نداشته باشد برای یک دوره 14 روزه دیگر تمدید می شود .(تمدید کتاب حتی به صورت تلفنی نیز انجام می شود و برای تمدید نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد .)

·      عضو موظف است کتابها را در سررسید تعیین شده به کتابخانه بازگشت دهد . در غیر این صورت به ازای هر روز تاخیر برای هر کتاب می بایست مبلغی را به عنوان جریمه دیرکرد به کتابخانه پرداخت نماید .

 

·      اطلاعات تمامی کتاب ها در رایانه موجود است . اعضاء می توانند برای جستجوی کتاب مورد نظر خود از رایانه و یا برگه دانی که به همین منظور در اختیار آنان قرار گرفته استفاده و کتاب مورد نظر خودرا جستجو نمایند .

ساعات کار کتابخانه

کتابخانه ازساعت 30/7 صبح تا 30/19 عصر بصورت یکسره همه روزه به جز روزهای تعطیل باز می باشد.

آدرس وتلفن: انتهای خیابان طالقانی جنب پارکینگ عمومی2228083

 


  
  

به نام خدا

 

ابو عبداله محمد بن خفیف بن اسکفسار شیرازی مشهور به شیخ کبیر و مدعو به شیخ الاسلام یا شیخ المشایخ پدرش از مردم فارس و مادرش از نیشابور و خود در شیراز متولد شد و در همان جا نشو ونما کرد و در همان جا به عالم ملکوت شتافت . تاریخ تولدش را بعضی از تذکره نویسان از جمله صاحب کتاب نامه دانشوران به سال 210 یا 219 ضبط کرده اند ولی از وقایع دوران کودکی و جوانی و ایام تحصیلش اطلاع زیادی به دست نداده اند .شیخ بیش از همه از مادرش یاد می کرد شیخ دوران جوانی را به تجرد گذرانید و زن نگرفت اما ناگهان تغییر رای داد واز خادم خود خواست که زنی برای او خواستگاری کند . او را اولادی نیود به جز یک پسر که شیخ عبدالسلام نام داشت که در زمان او در عنفوان جوانی فوت کرد .شیخ عبداله خفیف از مشایخ معمر بود و عمر

 

ادامه مطلب...

91/3/8::: 6:43 ع
نظر()
  
  

  

- علت بوجود آمدن کتابخانه عمومی عبداله خفیف

 الف : ارائه خدمات به مراجعین و اعضاء کتابخانه

ب : ارتقاء مطالعه مفید از نظر کمی و کیفی

ج : افزایش خواندن و اندیشیدن و تفکر

 

  2- ارکان تشکیل دهنده کتابخانه عمومی خفیف

الف: منابع اطلاعاتی

ب- اعضاء و مراجعین

ج- کتابداران و نیروی انسانی

 

 

3- تاریخچه کتابخانه عمومی خفیف

کتابخانه عمومی عبداله خفیف در شیراز، خیابان طالقانی قرار دارد .علت نامگذاری کتابخانه وجود مقبره شیخ کبیرعبداله خفیف که درقرن3و4می زیسته می باشد . او از عارفان بزرگ قرن خود بوده که 32 تالیف داشته است . شیخ کبیر مریدان زیادی داشته و اکنون هم زیارتگاه تعداد زیادی از مریدان می باشد . ساختمان کتابخانه زیر نظر میراث فرهنگی می باشد . کتابخانه درسال 1356 افتتاح گردیده است . اکنون با 900 متر مربع زیربنا و نزدیک به 12000جلدکتاب درخدمت دانشجویان ومحصلین می باشد .

 

 

4- موقعیت کتابخانه برای ادامه حیات

ازنظر آثار باستانی امکان تخریب یا مسائل حاشیه ای وجود ندارد ، اما چون کتابخانه در مکان آثار ملی می باشد ، فرض بر این که میراث فرهنگی مکان را تحویل بگیرد امکان انحلال کتابخانه وجود دارد .

 

 


  
  
<      1   2   3